2019年5月8日 星期三

Doris Day - Que Sera Sera 船到橋頭自然直

壓力大、事情繁雜時更是很難不杞人憂天
俗話說:「盡人事聽天命」
只要努力過了,就別瞎操心了吧!
要相信船到橋頭自然直



When I was just a little girl
當我還是個女孩時
I asked my mother what will I be
問媽媽我長大後會是什麼樣子
Will I be pretty
會很美嗎
Will I be rich
會很有錢嗎
Here's what she said to me
然後她對我說

Que será, será
船到橋頭自然直
Whatever will be, will be
會發生的必然會發生
The future's not ours to see
未來不是我們能預見的
Que será, será
船到橋頭自然直
What will be, will be
一切會水到渠成

When I grew up and fell in love
等我長大談戀愛後
I asked my sweetheart what lies ahead
我問甜心未來會是什麼樣子
Will we have rainbows
接下來的日子
Day after day
是否皆有絢麗彩虹
Here's what my sweetheart said
他是這麼回答我的

Que será, será
船到橋頭自然直
Whatever will be, will be
必然水到渠成
The future's not ours to see
結果往往不是我們能預見的
Que será, será
但船到橋頭自然直
What will be, will be
該來的總是會來

Now I have children of my own
現在我也有了孩子
They ask their mother: "What will I be?"
他們問我:「未來的我會是什麼樣子?」
Will I be handsome
會英俊迷人?
Will I be rich
會不愁吃穿?
I tell them tenderly
我溫柔的回答他們

Que será, será
該來的遲早會來
Whatever will be, will be
必然水到渠成
The future's not ours to see
無法預知未來
Que será, será
但會發生的遲早會發生
What will be, will be
船到橋頭自然直
Que será, será
該來的總是會來

最近突然迷上五六零年代的音樂,發現合唱、抒情、微搖滾等元素都蠻符合我的胃口!而且現代的主流歌曲仍受到這些經典老歌的影響,仔細聆聽就會發現許多有趣的元素及風格皆有延續至今。

沒有留言:

張貼留言