2019年5月11日 星期六

Miley Cyrus - Malibu 馬里布

感謝你一路和我一起成長
在我快窒息時拉我一把
帶我體驗人生的美好
你就是我生命中最美的風景


I never came to the beach or stood by the ocean
不曾這般近距離接觸大海、沙灘
I never sat by the shore under the sun with my feet in the sand
沐浴在海邊的陽光下、腳踏沙灘是我不曾體驗過的
But you brought me here and I'm happy that you did
幸好有你領我於此地
'Cause now I'm as free as birds catching the wind
看看現在的我,自由如乘風飛翔的鳥兒

I always thought I would sink, so I never swam
害怕意外的我從不游泳
I never went boatin', don't get how they are floatin'
搞不懂浮力,我便從不划船
And sometimes I get so scared
無知往往為我帶來
Of what I can't understand
許多恐懼

But here I am
但此時此刻
Next to you
有你陪伴
The sky's more blue
的馬里布
In Malibu
晴空萬里
Next to you
在你身旁
In Malibu
馬里布這
Next to you, baby
一同探索

We watched the sun go down as we were walking
我們邊散步邊欣賞著夕陽西下
I'd spend the rest of my life just standing here talking
多想一輩子在這談天
You would explain the current as I just smile
你談著現況而我不禁揚起一抹微笑
Hoping that you'll stay the same and nothing will change
因為多希望能留在那一刻永遠不變
And it'll be us just for a while
那一刻僅有我倆
Do they even exist?
其他人還存在嗎?
That's when I make the wish
然後我許了個願
To swim away with the fish
希望能與魚兒一同優游

Is it supposed to be this hot all summer long?
整個夏季本來就這麼熱嗎?
I never would've believed you
如果三年前你告訴我
If three years ago you told me
我絕對不會相信
I'd be here writing this song
未來會在這裡寫著這首歌

But here I am
但此時此刻
Next to you
就在你身旁
The sky's so blue
多湛藍的天
In Malibu
美麗馬里布
Next to you
我們肩並肩
In Malibu
天堂馬里布
Next to you, baby
我有你作伴

Next to you
有你作伴
The sky's so blue
天空湛藍
In Malibu, baby
馬里布啊
Next to you
在你身旁

We are just like the waves that flow back and forth
我們就如海浪來來去去
Sometimes I feel like I'm drowning and you're there to save me
有時我以為就要窒息時是你當場救了我
And I wanna thank you with all of my heart
全心全意感謝你
It's a brand new start
嶄新的開始
A dream come true
美夢終成真
In Malibu
就在馬里布

關於愛情我們總是太心急了,急著追入愛河、急著告別單身,但又有多少人因此迷失了自己?在一段感情中最可貴的不是什麼犧牲奉獻,而是能夠兩個人手牽手一同成長。

沒有留言:

張貼留言