2019年5月17日 星期五

Macklemore - Glorious ft. Skylar Grey 光榮無比


昨天過去
今天又是全新的一天
與以往的總總道別
和未來的曙光招手
獲得重生的我
看透人生的真諦
更懂得珍惜所有


You know I'm back like I never left (I never left)
我回來了,彷彿不曾離開,你懂的(從未離開)
Another sprint, another step (another step)
再衝一次,再跨一步(再下一步)
Another day, another breath (another breath)
過一天,又是嶄新的開始(重新開始)
Been chasing dreams, but I never slept (I never slept)
不停追夢,夜以繼日(焚膏繼晷)

I got a new attitude and a lease on life
用嶄新的態度來面對人生
And some peace of mind
還有一顆平靜的心
Seek and I find I can sleep when I die
發現可以等我死了再來好好休息
Wanna piece of the pie, grab the keys to the ride
渴望一點甜頭,拿著鑰匙就上車吧

And shit I'm straight
直話直說
I'm on my wave, I'm on my wave
我正意志高昂,興致正好
Get out my wake, I'm running late, what can I say?
快醒醒,快來遲了,該說些什麼呢?
I heard you die twice, once when they bury you in the grave
聽說人會死兩次,第一次是當他們把你下葬
And the second time is the last time that somebody mentions your name
第二次是當人世間最後一次提到你的名字
So when I leave here on this earth, did I take more than I gave?
所以當我離開這個世界,我施的是否多於受?
Did I look out for the people or did I do it all for fame?
我重的究竟是人情還是名氣?
Legend, it's exodus searching for euphoria
傳奇就是離開後追尋快樂
Trudging through the mud to find the present, no ignoring us
不可忽視我們兩萬人
Got 20,000 deep off in the street like we some warriors
勇士般一路跋涉到此
My mama told me never bow your head, woo!
我媽總是告訴我永不低頭

I feel glorious, glorious
此刻的我光榮無比
Got a chance to start again
終於獲得重生的機會
I was born for this, born for this
這是命中注定、冥冥指引
It's who I am, how could I forget?
我怎可能會忘記自己的身分
I made it through the darkest part of the night
終於撐過黑夜最難熬的時刻
And now I see the sunrise
看著旭日東昇
Now I feel glorious, glorious
無與倫比的感動
I feel glorious, glorious
這一刻多麼動人

I'm feeling glorious
心中振奮不已
The crib looking Victorian (oh yes it is)
維多利亞風的住宅(的確是)
You know that we been going in (been going in)
你知道的 自從踏出名車後 (名車耶)
Since we hopped out that Delorean (Delorean, yeah we win)
我們就猖狂了 (世界狂)

En garde, things are just things
聽好了,物質不過是如此
They don't make you who you are
那些都不能定義你這個人
Can't pack up a U-Haul and take it with you when you're gone
死後也無法通通打包帶走
We posted on the porch, my family's glasses to the stars
一家人在門口舉杯歡慶
My grandma smiling down on me like woo, that boy got bars
我阿嬤笑著對我說:「哇!這小子真會寫詞」
Okay, okay, yes I do
好啦好啦我的確是
I said amen and hallelujah, let me testify too
說完阿們、哈雷路亞,也讓我出庭作證吧
Another morning, a morning, don't let self get in my way
隔天早上,不再和自己作對
I got my breath, I got my faith and I remember why I came
還活著、有信念,且不忘初衷

I feel glorious, glorious
光宗耀祖的滋味
Got a chance to start again
終於獲得重生
I was born for this, born for this
是命中註定、冥冥指引
It's who I am, how could I forget?
我怎可能忘記自己的出生
I made it through the darkest part of the night
可終於熬過夜裡最黑暗的時刻
And now I see the sunrise
可見旭日東昇
Now I feel glorious, glorious
心中光榮不已
I feel glorious, glorious
萬分榮耀的一刻

We gon' be alright, put that on my life
我們會沒事的,都交給我吧
When I open my eyes, hope I see you shine
當我睜開眼,希望看見發光發熱的你
We're planting a flag they don't understand
人們不會理解我們的豐功偉業
The world is up for grabs (Hey, hey, hey)
世界與我們其實近在咫尺
We gon' be alright, put that on my life
我們會平安無事,通通交給我吧
When I open my eyes, hope I see you shine
當我睜開眼時,希望看見發光發熱的你
We're planting a flag they don't understand
他們不會懂我們所立下的里程碑
The world is up for grabs
世界就在我們眼前

I feel glorious, glorious
極為榮耀的一刻
Got a chance to start again
終於獲得重生的機會
I was born for this, born for this
命中注定、冥冥指引
It's who I am, how could I forget?
我怎可能忘記自己是誰
I made it through the darkest part of the night
撐過最折磨人的黑夜
And now I see the sunrise
並看著太陽東昇
Now I feel glorious, glorious
這一刻欣慰無比
I feel glorious, glorious
滿滿光榮的一刻

這首大概是我數一數二最喜歡的饒舌歌曲,充滿喜悅及正能量的一首歌,和一般的饒舌蠻不一樣的~

沒有留言:

張貼留言