2016年11月27日 星期日

We The Kings - Sad Song ft. Elena Coats 悲歌一曲

不知怎麼就連續三首歌名裡有''Song''的歌XD
也默默發現自己越情緒化越愛聽悲歌
這樣到底算不算是壞習慣呢!? (有點自虐((?

但是這幾天真的中毒似的愛上這首歌
今天就來分享一下翻譯 :)


You and I
我們
We're like fireworks and symphonies exploding in the sky
就像伴著交響樂在夜空綻放的美麗煙火
With you, I'm alive
有你在,我便恢復生氣
Like all the missing pieces of my heart, they finally collide
相遇之前,你就是我失落已久的一角

So stop time right here in the moonlight
把時間停在月光下那幕吧
'Cause I don't ever wanna close my eyes
因為我一點也不想錯過

Without you, I feel broke
沒有你,就只剩下
Like I'm half of a whole
空虛而殘破不堪的我
Without you, I've got no hand to hold
沒有你,便不能再牽著你的手
Without you, I feel torn
沒有你,只剩狼狽的我
Like a sail in a storm
如暴雨中的小船
Without you, I'm just a sad song.
沒有你,我也只是個悲劇
I'm just a sad song
只是個悲慘的傢伙

With you, I fall
與你一同墜落
It's like I'm leaving all my past in silhouettes upon the wall.
一切過往似乎都被我拋到九霄雲外
With you, I'm a beautiful mess
混亂之中,因你的陪伴而好轉
It's like we're standing hand in hand with all our fears upon the edge
即使害怕,我們還是肩並肩站在這裡
So stop time right here in the moonlight
請把時間停在這美麗的一刻
'Cause I don't ever wanna close my eyes
讓我好好珍惜享受

Without you, I feel broke
失去你,僅剩
Like I'm half of a whole
支離破碎的我
Without you, I've got no hand to hold
失去你,不能再緊握你溫暖的手
Without you, I feel torn
失去你的我是這般狼狽
Like a sail in a storm
猶如行駛在暴風雨中的小船
Without you, I'm just a sad song
失去你,留下慘澹的我

You're the perfect melody
你就是我的完美旋律
The only harmony
我最愛的
I wanna hear
唯一美聲
You're my favorite part of me
你使我擁有更多愛
With you standing next to me
只要有你在身旁
I've got nothing to fear
我便無須畏懼

[Chorus x2:]
Without you, I feel broke
離開你,留下殘破的我
Like I'm half of a whole
好像失去了一角
Without you, I've got no hand to hold
離開你,再也無法握緊你溫暖的手
Without you, I feel torn
離開你,便憔悴不已
Like a sail in a storm
危如風雨中的小船
Without you, I'm just a sad song
沒有你的我,也只是悲歌一曲
I'm just a sad song
也只是首憂鬱慘淡的小曲


每次開頭的鋼琴前奏就把我秒殺
話說女生的聲音和Selena還有點像唉
原唱還有在個人頻道發佈acoustic的版本,大家可以去聽聽看(個人還是偏好原版 <3

沒有留言:

張貼留言