2017年4月13日 星期四

Lord Huron - The Night We Met 初識之夜

明明要段考了,我還深陷於影集《漢娜的遺言》之中...

今天要介紹的是影集的插曲
沉重、心碎卻淒美
舞會上Tony播放這首慢歌讓小情侶們跳舞
似乎過於哀傷了些
卻也好像是命運默默暗示著他們什麼
可惜,我們總是看不透人生
但願在未來我們能更有智慧、更有勇氣


I am not the only traveler
我不是唯一一個
Who has not repaid his debt
還沒還清人情的旅人
I've been searching for a trail to follow again
尋找著能再度相信追隨的道路
Take me back to the night we met
帶我回到那個難忘的夜晚吧

And then I can tell myself
我會繼續告訴自己
What the hell I'm supposed to do
接下來該做些什麼
And then I can tell myself
然後繼續說服自己
Not to ride along with you
別老是纏著妳

I had all and then most of you, some and now none of you
曾經,我好像擁有妳,而現在又完全失去了
Take me back to the night we met
回想起我們初識的那晚
I don't know what I'm supposed to do, haunted by the ghost of you
情不自禁的我不知所措,像是中了妳的魔法
Oh take me back to the night we met
那夜因妳而美

When the night was full of terror
充滿恐懼的黑夜
And your eyes were filled with tears
眼淚在妳的眼裡打轉
When you had not touched me yet
那時我們還不是那麼親近
Oh take me back to the night we met
但那就是我們初識的夜晚

I had all and then most of you, some and now none of you
曾經我好像擁有了全部的妳,現在卻又徹底失去
Take me back to the night we met
回到那一晚
I don't know what I'm supposed to do, haunted by the ghost of you
為妳神昏顛倒的我已無計可施
Take me back to the night we met
至今,我仍久久無法忘懷

身為製作人的Selena Gomez曾在訪談中提到傷心的東西總是特別吸引她
甚至覺得哀傷時的自己是最有創造力的
看了 #13ReasonsWhy 也漸漸理解為什麼她會這麼說

沒有留言:

張貼留言