2017年9月17日 星期日

Grace Vanderwaal - I Don't Know My Name 迷失小女孩

Grace真的是一個很可愛又很有想法的小女生
有人問她為什麼不彈吉他,因為人們覺得烏克麗麗比較算是玩具而非樂器,她回答或許以後吧,但是烏克麗麗永遠是她的最愛。
才學兩年就寫了這首原創歌曲,在美國選秀節目表演後便一舉成名,就如她所相信的,奇蹟就這樣發生了!


I don't know my name
不知道我的姓名
I don't play by the rules of the game
不照著規則走
So you say I'm just trying
你說,我只是還在摸索
Just trying
努力適應著

So I heard you are my sister's friend
聽說妳是我姊姊的朋友啊
You get along quite nicely
你們相處的是多麼融洽
You ask me why I cut my hair
你問我怎麼剪了頭髮
And changed myself completely
徹底改頭換面了

I don't know my name
因為我也不認識我自己
I don't play by the rules of the game
也不按牌理出牌
So you say I'm just trying
你說是因為我還在尋覓
Just trying
努力走出我的路

I went from bland and popular
從無名小卒到大紅大紫
To joining the marching band
我加入了儀隊
I made the closest friends
認識了
I'll ever have in my lifetime
一輩子的知心

I am lost trying to get found
迷失的我
In an ocean of people
多希望在人山人海中被找到
Please don't ask me any questions
一句都別問我
There won't be a valid answer
因為我不會給你要的答案
I'll just say that...
只會說

I don't know my name
我也不知道到我是誰
I don't play by the rules of the game
而我從不按照規則走
So you say I'm just trying
你說,我只是還在找尋
Just trying
找尋自我

I now know my name!
現在我認識自己了!
I don't play by the rules of the game
但依然我行我素
So you say, I'm not trying
你說,我不夠努力
But I'm trying
但我真的很努力
To find my way
找尋我的方向


這首是Grace的成名曲,我也有翻過她近期的主打歌,有興趣可以去聽聽看>>>Grace Vanderwaal - Moonlight 月光下的漫舞

沒有留言:

張貼留言