2017年10月1日 星期日

Logic - 1-800-273-8255 ft. Alessia Cara, Khalid

一首歌真的能夠拯救其他人?

第一次聽這首歌是看IC. Charlie的介紹影片,當下哭到不能自己...這麼辛苦的活著到底是為了誰?又為了什麼?歌詞雖然白話,卻句句擊中我心


I been on the low
持續低潮
I been taking my time
勉強度日
I feel like I'm out of my mind
快把我搞瘋了
It feel like my life ain't mine
一切偏離了正軌
Who can relate?
誰能夠理解
I been on the low
消沉了好一陣子
I been taking my time
行屍走肉度日
I feel like I'm out of my mind
我是不是瘋了
It feel like my life ain't mine
感覺不是人生的主人

I don't wanna be alive
不想活了
I don't wanna be alive
不想再受苦
I just wanna die today
不再奢望什麼
I just wanna die
只求一死
I don't wanna be alive
不想要再被折磨
I don't wanna be alive
只想要得到解脫
I just wanna die
想要作個了結
And let me tell you why
請聽我娓娓道來

All this other shit I'm talkin' 'bout they think they know it
人們總是自以為懂我所經歷的鳥事
I've been praying for somebody to save me, no one's heroic
我不停地祈禱誰能來救我,可惜現實裡沒有英雄
And my life don't even matter
我的人生壓根兒不重要
I know it I know it I know I'm hurting deep down but can't show it
我知道心底深處是萬分痛苦,卻無法表現出來
I never had a place to call my own
我從來沒有歸屬
I never had a home
失根到處流浪
Ain't nobody callin' my phone
從沒有人來電關心
Where you been? Where you at? What's on your mind?
你還好嗎?跑哪去了?在想些什麼呢?
They say every life precious but nobody care about mine
人們都說每個生命都是珍貴的,卻沒有人在乎過我

I been on the low
頻頻低落
I been taking my time
努力調適著
I feel like I'm out of my mind
理智線快斷了
It feel like my life ain't mine
人生失去了掌控
Who can relate?
誰能感同身受
I been on the low
長期低迷
I been taking my time
奮力掙扎著
I feel like I'm out of my mind
快要失去理智
It feel like my life ain't mine
人生有如脫韁的野馬

I want you to be alive
我希望你的存在
I want you to be alive
希望你好好的
You don't gotta die today
你不需要這麼做
You don't gotta die
不需要結束這一切
I want you to be alive
我希望你的存在
I want you to be alive
希望你一直好好的
You don't gotta die
你不需要了結自己
Now lemme tell you why
讓我來告訴你為什麼

It's the very first breath
第一口氣
When your head's been drowning underwater
腦袋浸水了
And it's the lightness in the air
空中的光明
When you're there
隨著你出現
Chest to chest with the lover
心心相印的戀人啊
It's holding on, though the road's long
縱使路途遙遠,也絕不放手
And seeing light in the darkest things
黑暗之中也能看見希望
And when you stare at your reflection
當你看著鏡中的模樣
Finally knowing who it is
終於認清了自己
I know that you'll thank God you did
我相信你會感謝上天

I know where you been, where you are, where you goin'
我知道你的過去 現在 未來
I know you're the reason I believe in life
你就是我的精神支柱
What's the day without a little night?
一日之間怎可能沒有黑夜呢
I'm just tryna shed a little light
努力為生活帶來一點光明
It can be hard
艱困人生
It can be so hard
辛苦的人們啊
But you gotta live right now
但是你得好好的活下去
You got everything to give right now
不惜所有,放手一搏

I been on the low
低潮了好一陣子
I been taking my time
日日掙扎著
I feel like I'm out of my mind
感覺腦袋快炸開
It feel like my life ain't mine
怎麼走到這一步的
Who can relate?
又有誰懂
I been on the low
心情低落
I been taking my time
行屍走肉
I feel like I'm out of my mind
理智短路
It feel like my life ain't mine
人生毀了

I finally wanna be alive (Finally wanna be alive)
我終於找回了生存意志
I finally wanna be alive
找回活著的意義
I don't wanna die today
不再希望結束
I don't wanna die
不再想放棄
Finally wanna be alive (Finally wanna be alive)
終於想要好好活著
I finally wanna be alive
想要繼續往前走
I don't wanna die
不再盼望結束
I don't wanna die
放棄了自盡
(No, I don't wanna die)
(不再想死)
(I just wanna live)
(想要好好活著)
(I just wanna live)
(想要活著)

Pain don't hurt the same, I know
我知道傷痛不會長存
The lane I travel feels alone
即使一路上倍感孤單
But I'm moving 'til my legs give out
我也不會在最後一步前放棄
And I see my tears melt in the snow
看著淚水融在雪地裡
But I don't wanna cry
我不想再哭了
I don't wanna cry anymore
不想再落淚
I wanna feel alive
只想要好好活著
I don't even wanna die anymore
不想要結束
Oh I don't wanna
不再想要
I don't wanna
不再想要
I don't even wanna die anymore
不再想要結束


人人都有低潮期,它並不是件羞恥的事,反而我們更應該多多關心及包容身邊的人,其實你值得更好,也從來不孤單,世上有多多少少的人正掙扎著,我們都不希望看到另一個漢娜

除了官方MV(影片底下有連結),也很推大家去觀賞MTV的表演(拭淚>>>https://youtu.be/_Ju6Q8Azcmg

沒有留言:

張貼留言