2018年8月22日 星期三

B. Miles - Salt 傷口上灑鹽


最近開始追一部西班牙影集《接線女孩》
超級符合我的胃口
目前Netflix出產的作品都還沒讓我失望
拍攝品質不比電影差
今天要介紹的這首歌也就是影集中的片頭曲
感覺歌詞像是女主角的心聲


Oh, I need love the most
我最需要的莫過於愛了
But it never stays long
但它從不常存
A notch to my bedpost
想著那些來來去去的男人
Pretend they’re mine
假裝他們全屬於我

Sundress wrinkled on the floor
小洋裝皺在地板上
I’m naked you’re not here no more
光著身子才想到
To keep me warm keep me warm
你已不在身邊守護我
Crack the door with a trash bin
粗魯的關上門
Maybe you will come back in
或許你會回心轉意
And keep me warm keep me warm
回到我身邊

My love, my love, my love
親愛的
My love, my love, my love
我最親愛的啊
Pour the salt in the wound
總是在傷口上灑鹽
My love, my love, my love
親愛的
My love, my love, my love
我最親愛的
Pour the salt in the wound
你總是在我傷口灑鹽

Just hanging on the phone
接著電話
Wishing it’s too good to be true
做著白日夢
Just me and my lonesome
也只剩孤單陪我
Ashes on the tray long overdue
空虛如長久堆積在托盤上的灰塵

For me to pry myself away
決定從
From nonchalant toying games
這無聊的兒戲中退出
Won’t keep me warm, keep me warm
可惜好景不長
Crack the door with a trash bin
用力的甩上門
Maybe you will come back in
心裡卻默默地期望
And keep me warm, keep me warm
你會回到我身邊

My love, my love, my love
親愛的
My love, my love, my love
我最親愛的
Pour the salt in the wound
你又在傷口上灑鹽
My love, my love, my love
親愛的
My love, my love, my love
我最親愛的
Pour the salt in the wound
怎麼在傷口上灑鹽呢

Pour the salt in the wound
使我愛得如此辛苦
My love, my love, my love
親愛的
My love, my love, my love
我最親愛的啊
Pour the salt in the wound
讓我痛不欲生
My love, my love, my love
親愛的
My love, my love, my love
我最親愛的
Pour the salt in the wound
總是在傷口上灑鹽


想更加了解這部影集可以去看看我在另一個部落格發布的介紹>>>西班牙影集Las Chicas del Cable接線女孩 五個非看不可的理由!

沒有留言:

張貼留言