2016年6月9日 星期四

Taylor Swift - Blank Space 空位


好像很多人不是很懂這首歌,想說一定要好好地介紹給大家認識
這首歌基本上是獻給媒體和Hater,<1989>這張專輯真的可以說是Taylor的重生,因為她做了很多不一樣的常識和改變,同時裡頭好幾首歌已經不只是自己的故事,更是在和這世界喊話:「這就是我」

泰勒絲首波主打用<Shake it off>向大眾表示不再在意蜚言流語,第二次主打,也就是今天介紹的這首,用來諷刺媒體為她塑造的「噬男魔」形象。

她也曾向GQ表示:「不見得人人都能體會這種幽默用心。我很清楚,知道有人一聽到這首歌就會說:『看吧,她就是這種人。』聽到這種話,我就知道如果無法體會箇中的幽默,你就配不上這種幽默。」


Nice to meet you, where you been?
很高興見到你,近來可好?
I could show you incredible things
給你看看這神奇的東西
Magic, madness, heaven, sin
魔法 瘋狂 天堂與罪惡
Saw you there and I thought
第一次見到你,我心想著
Oh my God, look at that face
天啊,看那俊俏的臉龐
You look like my next mistake
你會是我的下一個錯誤
Love's a game, wanna play?
想不想加入這場愛情遊戲?

New money, suit and tie
新鮮 財富與帥氣西裝
I can read you like a magazine
如雜誌般令人賞心悅目
Ain't it funny, rumors fly
緋聞滿天飛,是不是很有趣啊
And I know you heard about me
我知道你一定聽過我
So hey, let's be friends
所以我們就來做朋友吧
I'm dying to see how this one ends
迫不及待想知道結果
Grab your passport and my hand
捉緊護照和我的手
I can make the bad guys good for a weekend
我可以讓你這種壞男孩乖乖安頓一個週末

So it's gonna be forever
我們會是天長地久
Or it's gonna go down in flames
或者在烈火中燃燒殆盡
You can tell me when it's over
請告訴我何時結束
If the high was worth the pain
事後的痛苦是否與幸福甜蜜成正比
Got a long list of ex-lovers
我一大串的前任
They'll tell you I'm insane
會告訴你我是個瘋婆子
Cause you know I love the players
你知道我就愛你這種花花公子
And you love the game
而你不也很享受這場遊戲

Cause we're young and we're reckless
年少輕狂的我們
We'll take this way too far
總是想得太簡單、太遠
It'll leave you breathless
這份愛使你屏息
Or with a nasty scar
留下深深的疤痕
Got a long list of ex-lovers
這一大串的前任們
They'll tell you I'm insane
各個都會告訴你我瘋了
But I've got a blank space, baby
但我還留了一個空位,親愛的
And I'll write your name
好填上你的大名

Cherry lips, crystal skies
桃色雙唇 清澈藍天
I could show you incredible things
給你看個奇妙的東西
Stolen kisses, pretty lies
偷吻及美麗的小小謊言
You're the King, baby, I'm your Queen
親愛的國王,我就是你的皇后
Find out what you want
告訴我你想要的是什麼
Be that girl for a month
我願意乖乖陪你玩一個月
Wait, the worst is yet to come, oh no
等等呀,最糟糕的還沒發生呢

Screaming, crying, perfect storms
尖叫 大哭 完美風暴
I can make all the tables turn
我能顛倒全盤局勢
Rose garden filled with thorns
充滿荊棘的叢叢玫瑰
Keep you second guessing like
美得讓你遲疑了片刻
"Oh my God, who is she?"
天殺的,這女孩是誰呢?
I get drunk on jealousy
我被醋味灌醉
But you'll come back each time you leave
但每次分手,你又會回頭找我
Cause, darling, I'm a nightmare dressed like a daydream
親愛的,因為我是披著美夢的夢靨啊

So it's gonna be forever
或許會是天長地久
Or it's gonna go down in flames
也許會在烈火中燃燒餘燼
You can tell me when it's over
請告訴我何時結束
If the high was worth the pain
好奇幸福甜蜜是否值得事後的心碎痛苦
Got a long list of ex-lovers
我長長一串前任男友
They'll tell you I'm insane
都會告訴你我是個瘋子
Cause you know I love the players
你也清楚我就愛你這種風流公子
And you love the game
而你也玩不膩這遊戲

Cause we're young and we're reckless
我們年少輕狂
We'll take this way too far
總是想得太遠太美
It'll leave you breathless
總是令人屏息
Or with a nasty scar
又留下深深的傷痕
Got a long list of ex-lovers
長長一串前任清單
They'll tell you I'm insane
各個都會告訴你我有多瘋狂
But I've got a blank space, baby
但親愛的我還留了一個空位
And I'll write your name
準備填上你的大名

Boys only want love if it's torture
男生們只想要痛苦不堪的愛情
Don't say I didn't say, I didn't warn ya
別說我可沒警告過你啊
Boys only want love if it's torture
男生只想要痛苦不堪的愛情
Don't say I didn't say, I didn't warn ya
別說我可沒警告過你

So it's gonna be forever
要不是天長地久
Or it's gonna go down in flames
就會在烈火中燃燒殆盡
You can tell me when it's over
請告訴我感情的終點
If the high was worth the pain
讓我平衡這一切的痛苦是否值得
Got a long list of ex-lovers
我一大串的前任
They'll tell you I'm insane
會告訴你我有多瘋癲
Cause you know I love the players
你知道我就愛你這種紈褲子弟
And you love the game
而你不也樂在其中

Cause we're young and we're reckless
年輕又魯莽的我們
We'll take this way too far
把一切想的太美好
It'll leave you breathless
令人難以呼吸
Or with a nasty scar
又或是醜陋的疤痕
Got a long list of ex-lovers
長長一串前任情人
They'll tell you I'm insane
他們會告訴你我有多瘋狂
But I've got a blank space, baby
但親愛的,我還留了一個空位
And I'll write your name
好填上你的大名


Blank Space的題材真的很特別,Lorde也曾表示這是整張專輯裡最喜歡的一首歌
除此之外MV也是砸重金拍攝,請來超級男模Sean O'Pry,在四星級旅館拍攝,還一次換了21套衣服
Taylor的團隊真的很用心,拍MV還順便製作軟體Blank Space Experience,可以360度欣賞每一個房間和場景

欲知更多MV秘密,可參考>>>http://www.niusnews.com/=P1b99nn6


這首歌的歌詞很多都被網友拿來發揮創意
我數學也不好,可以理解這種痛苦TAT
((記得之前有一篇不是數學題目,而是一大桌的速食Lol


有看飢餓遊戲的應該都知道,這就不解釋了XDD

沒有留言:

張貼留言