2018年11月5日 星期一

P!nk - Wild Hearts Can't Be Broken 碎不了我的勇敢之心

恐懼、憤怒、受傷
不但沒有成為我的阻力
反而化為爭取自由之路的養分
將玻璃心磨練成金剛不壞之身
因為除了堅強我別無其他選擇


I will have to die for this I fear
恐怕得為此付出我的生命
There's rage and terror and there's sickness here
此地憤怒、恐懼、疾病猖狂
I fight because I have to
我不得不挺身而戰
I fight for us to know the truth
為了揭開事實而戰

There's not enough rope to tie me down
再多繩索都無法讓我罷休
There's not enough tape to shut this mouth
再多膠帶也無法使我閉嘴
The stones you throw can make me bleed
你的攻擊或許使我傷痕累累
But I won't stop until we're free
但自由之前我是不會停止
Wild hearts can't be broken
怎樣也打擊不了我勇敢的心
No, wild hearts can't be broken
傷不了我的勇敢之心

This is my rally cry
這就是革命的起點
I know it's hard, we have to try
儘管困難,依然得努力嘗試
This is a battle I must win
這是場敗不得的戰爭
To want my share is not a sin
渴望平等不是種罪過

There's not enough rope to tie me down
層層屏障皆阻擋不了我
There's not enough tape to shut this mouth
暴力也止不了我的聲音
The stones you throw can make me bleed
你的抨擊使我體無完膚
But I won't stop until we're free
但自由之前我是不會罷休
Wild hearts can't be broken
勇敢之心是怎樣也傷不了的
No, wild hearts can't be broken
傷不了我的勇敢之心

You beat me, betray me
抨擊我、背叛我
You're losing, we're winning
最終卻是你輸給我
My spirit above me
我堅韌的靈魂
You cannot deny me
你無可否認
My freedom is burning
自由之火熊熊燃燒
This broken world keeps turning
扭曲的世界不停轉動
I'll never surrender
我絕不輕易投降
There's nothing, but a victory
除了勝利別無選擇

There's not enough rope to tie me down
再多屏障都阻擋不了我
There's not enough tape to shut this mouth
暴力也無法封住我的嘴
The stones you throw can make me bleed
一次次的攻擊使我遍體鱗傷
But I won't stop until we're free
自由來臨之前我絕不會罷工
Wild hearts can't be broken
勇敢之心是碎不了的
Wild hearts can't be broken
傷不了我的勇敢之心
This wild heart can't be broken
無論如何都傷不了我的勇敢的心






不敢相信至今我竟然沒有分享過才女P!nk的音樂
有夠喜歡她的近一張專輯《Beautiful Trauma》
推薦大家去聽聽看

沒有留言:

張貼留言