2019年4月20日 星期六

5 Seconds Of Summer - Lie To Me ft. Julia Michaels 哄騙我

不需要再多解釋
我們都心知肚明
盡頭已經不遠了
只是希望妳願意
再對我說妳愛我
即使不是真心的



I saw you looking brand new overnight
日隔一夜,妳變得不一樣了
I caught you looking, too, but you didn't look twice
發現妳也看著我,但妳並沒有再次回頭
You look happy
妳看起來很快樂
You look happy
看起來多快樂

Flashing back to New York City
回到紐約市的時光
Changing flights so you'd stay with me
換班機只為了和我多處一會
Remember thinking that I got this right
記得以為我做對了
Now I wish we'd never met
現在我卻希望我們不曾認識
'Cause you're too hard to forget
因為你太難以忘懷

While I'm cleaning up your mess
收拾著妳的爛攤子
I know he's taking off your dress
明白他正和妳親熱
And I know that you don't
我心裡也有底
But if I ask you if you love me
但希望若是問妳
I hope you li-li-li-lie
妳會騙我
Lie to me
說妳愛我

It's 3 AM and the moonlight’s testing me (ah) 
凌晨三點月光考驗著我
I know that you've been holding on to someone else
我知道你和其他人也走得很近
And now I can't sleep (ah) 
此刻無法入眠
I ain’t happy, oh
我並不快樂
I ain't too happy, ohhh 
一點也不快樂

Flashing back to New York City
回想紐約市的日子
I was done but you undid me
我夠了,你放我走
Classic me to run when it feels right
感覺對就離開是我的經典戲碼

Now I wish we never met
現在多希望我們從不認識
Cause you're too hard to forget
因為你太難忘懷
While he's taking off my dress
當我和他寬衣解帶
I know she's laying on your chest
我知道她也躺在你懷裡
And I know that you don't
心知肚明答案
But if I ask you if you love me
但我若問你是否愛我
I hope you li-li-li-lie
希望你哄哄我
Lie to me
哄騙我吧

Singin'
唱著
Li-li-li-lie, li-li-li-li-li-lie
騙人啊 騙人
Li-li-li-li-li-lie, li-li-li-li-li-lie
連哄帶騙
And I know that you don't
心知肚明妳的情
But if I ask you if you love me
但我若問妳是否愛我
I hope you li-li-li-lie
求妳說個善意的謊言
Lie to me
來哄騙我

一開始聽男孩們的版本就蠻喜歡這首歌了,沒想到後來又推出加入女聲的版本,有夠喜歡Julia詮釋歌曲的方式,背景的合音實在太美!突然發現其實從這首歌就能稍微看到《Inner Monologue Part 1》的影子,裡頭的作品也是多次使用這種合聲的效果,超級浪漫~~

沒有留言:

張貼留言