2016年9月9日 星期五

Keira Knightley - Tell Me If You Wanna Go Home 離開前請說一聲

這張照片其實拍得蠻美的,只是有點可惜看不太出來是Keira ((比較像Jennifer Garner!?
這是一個伊莉莎白和浩克的組合(大誤((有看過電影的就知道

其實我還真不是很懂這首歌想表達的是什麼,尤其是副歌意境越看越模糊
以旋律的方面來看,聽了蠻舒服的
Keira柔柔的聲音還有貝斯Solo是兩大特色,電影配合情節都有完整收錄到喔!!


Maybe
或許
You don't have to smile so sad
親愛的,難過時你不需要微笑
Laugh when you're feeling bad
明明感覺很糟還要苦笑
I promise I won't
答應你我絕不會如此

Chase you
追隨你的腳步
You don't have to dance so blue
你不需要鬱悶的跳舞
You don't have to say I do
也不需要勉強自己
When baby you don't
若真的不情願的話

Just tell me
請向我坦白
The one thing you never told me
你從未吐出的秘密
Then let go of me
然後放我走吧
Hell just throw me
拜託就留我一人

Maybe if you wanna go home
如果哪天你想回家了
Tell me if I'm back on my own
請通知我一聲
Giving back a heart that's on loan
也還我之前被奪走的心
Just tell me if you wanna go home
想離開就直說吧

Oh maybe
噢,其實
You don't have to kill so kind
你不需要當好好先生
Pretend to ease my mind
假裝可以平順我的心
When baby you won't
事實上根本無法

Oh sugar
喔,甜心
You don't have to be so sweet
你不需要如此貼心
I know who you're going to meet
我知道你將會遇上誰
Don't say that I don't
別以為我沒有頭緒

So maybe
所以,可能
I won't let your memory haunt me
我不會讓你的回憶糾纏太久
I'll be sleepwalking with the lonely
只是帶著孤獨四處流浪

If you're taking me home
如果你要把我送回家
Tell me if I'm back on my own
如果你要留下我一人
Giving back a heart that's on loan
請還我之前偷走的心
Just tell me if you wanna go home
想回家就直說吧

Tell me if you wanna go home
承認你是否開始想家
Cause I'm just not sure
因為我自己也不太確定
Tell me if I'm back on my own
請坦白你是否決定留我一人
How to get back there
到底一切如何回到過去
Giving back a heart that's on loan
請還我那偷走的心
And I just can't bear
我已看不下去
Tell me if you wanna go home
想家了就說吧
If you're not there
如果你不在了
Ooh ooh ooh ooh
Baby
寶貝啊

If you're taking me home
如果你要帶我回家
Tell me if I'm back on my own
請告訴我你是否要離開我了
Giving back a heart that's on loan
請歸還之前偷走的心
Tell me if you wanna go
離開前請說一聲
Wanna go, wanna go, wanna go, wanna
渴望離開的心

Cause I'm just not sure
因為我也不確定
How to get back there
如何回到原點
And I just can't bear
也忍受不了
If you're not there
看不到你的身影

Tell me if you wanna go home
回家前請告訴我
Cause I'm just not sure
因為我也不確定
Tell me if I'm back on my own
離開前請讓我有心理準備
How to get back there
要如何回到當初呢
Giving back a heart that's on loan
請償還偷走的心
And I just can't bear
無法睜一隻眼閉一隻眼
Just tell me if you wanna go home
回府前記得說一聲吧
Wanna go, wanna go, wanna go, wanna
Wanna go, wanna
Wanna go, wanna
如果想走的話

比起抓不到重點的副歌,我反而偏愛它的主歌
被男友甩後,女主角更加用行為、創作表現出她的瀟灑與不屑((不好意思劇透了
好令人崇拜的人生態度!!

沒有留言:

張貼留言