2019年3月16日 星期六

Keira Knightley - Like A Fool 傻愛

一次又一次打破了我們的承諾
爛攤子都留給我收拾
我又怎麼能怪你呢
只能說是我太傻了
沒能早點看清現實


We take a chance from time to time
有時我們把握機會
And put our necks out on the line
大膽冒險一次
And you have broken every promise that we made
你卻打破了承諾
And I have loved you anyway
而我仍沒有變心

Took a fine time to leave me hanging out to dry
挑個好時機把爛攤子丟給我
Understand now I'm grieving
知道嗎?我已傷心欲絕
So don't you waste my time
所以別再浪費我的青春
'Cause you have taken
我前進的動力
All the wind out from my sails
通通被你奪走
And I have loved you just the same
依然沒有改變我的愛

We finally find this
好不容易走到這裡
Then you're gone
你卻搞失蹤
Been chasing rainbows all along
一路追逐著彩虹
And you have cursed me
然而沒有人可以怪罪時
When there's no one left to blame
你咒罵了我
And I have loved you just the same
我卻持續傻傻地愛著你
And you have broken every single fucking rule
即使你打破了所有的原則
And I have loved you like a fool
我卻像個傻子一樣愛你

聽了一百次還是覺得Keira的歌聲很妙,之前早就看過她在其他電影裡的演出,但是誰猜的到她唱起歌來竟然是這般輕柔,和我記憶中的她有些不同。

沒有留言:

張貼留言