2016年3月17日 星期四

Birdy - Let It All Go ft. Rhodes 消失殆盡


發現發了這麼多首歌竟然沒有介紹到英國清新歌手Birdy
有沒有覺得她的名子很特別啊?叫小鳥?鳥兒?
其實這根本不是本名是綽號~~

這藝名取得真好,Birdy的唱功可不是蓋的
濃濃英國腔x簡單優雅的曲風x療癒派歌聲x超級好聽的長音


I've been sleepless at night
近來我總是在夜裡失眠
'Cause I don't know how I feel
因為我也不太清楚自己的感受
I've been waiting on you
一直以來我都在等著你
Just to say something real
向我坦白吧

There's a light on the road
路上有道光芒
And I think you know
我想你也清楚
Morning is coming
清晨一來
And I have to go
我就要離去

I don't know why, I don't know why
我不懂呀,我可真的不懂
We need to break so hard
我們為何需要如此痛苦的分手
I don't know why we break so hard
我不懂為何要如此殘忍

But if we're strong enough to let it in
如果我們能夠敞開心胸接受
We strong enough to let it go
我們應該也能好好放手的啊
Let it all go, let it all go
將一切帶走吧
Let it all out now
一切都離我遠遠的

If I look back to the start now
現在回憶當初
I know, I see everything true
我終於能看清事實
There's still a fire in me heart, my darling
親愛的啊,在我心底還是有個希望火苗
But I'm not burning for you
但那絕不是為你存在

We started it wrong
剛開始我們就下錯棋
And I think you know
我想你也明白
We waited too long
我已苦等太久
Now I have to go
如今我就要離開

I don't know why, I don't know why
我不解,可永遠不解
We need to break so hard
我們為何需要如此悽慘的決裂
I don't know why we break so hard
我不能理解為何要這般狠心了結
But if we're strong enough to let it in
如果我們能接受他人
We strong enough to let it go
放手是不是也沒有那麼困難

Let it all go, let it all go
讓一切消失殆盡吧
Let it all out now
讓種種痛走出我的生命
Let it all go, let it all go
一切都消失殆盡吧
Let it all out now
把你徹底趕出我的生命

Who says, who says?
誰說,誰說的呀?
Who says, who says?
誰說的,到底是誰說?
Who says truth is beauty after all?
誰說「真就是善美」?
And who says love should break us when we fall?
又是誰說愛應該在我們跌倒之際狠狠拐我們一腳?

But if we're strong enough to let it in
如果我們能勇敢打開心扉
We strong enough to let it go
必能再度封閉感情

Let it all go, let it all go
讓一切消失殆盡
Let it all out now
從此走出我的生命
Let it all go, let it all go
讓一切漸行漸遠
Let it all out now
徹底驅逐於我心
We're strong enough to let it go
相信我們夠堅強放手的


Let it go早聽膩了齁?快來聽Let it all go吧
一剛開始聽覺得還好,後來發現尾音Go的那種唱法真的很美
也許只是個瞬間,感覺整個人變得純淨、平和無比,只剩下美好作伴

沒有留言:

張貼留言