2016年3月5日 星期六

Dustin Tavella - Everybody Knows (Douchebag) 眾所皆知(混帳)


不要問我這傢伙是誰,因為我也不知道 :P
我是因為Selena前幾年很常去舞蹈教室,拍了好幾支影片
這就是其中一首...當時她連續上傳Taylor的<I knew you were trouble>還有這首,都是在罵男生的歌,就一直被猜是不是又跟JB吵架了XD

BTW注意看MV末有亮點!!!


Do you really wanna be with him, girl?
女孩,妳真的想跟這種人在一起嗎?
When all he ever does is make you cry
他不過只會把你惹哭
And do you think that you can handle the truth, girl?
女孩啊,妳覺得妳接受的了血淋淋的事實嗎?
When all he ever does is tell you lies
他不過只會花言巧語
You know what
知道嗎

He kisses you but he don't mean it
他或許會吻妳,但絕不是出自真心
And he don't look into your eyes
沒發現他不敢直視妳嗎
And he don't see the things I see, girl
女孩啊,他不像我能看出妳的美
So somebody tell me why...
所以拜託能告訴我你們交往的原因嗎
Your boyfriend is a douchebag
妳男友就是個混帳
And everybody knows
不是眾所皆知嗎
Your boyfriend is a douchebag
妳男友徹頭徹尾就是個廢物
Your momma told you so
連妳媽都警告過妳了

You know he's got somebody on the side, girl
女孩,妳也心知肚明他有其他對象
And the way he talks to you is a sin
他講話的方式根本糟糕透頂
He just keep sinnin' on
死性不改的傢伙
I really think it's time, girl
女孩,我想是時候攤牌了
You quit defending him
不要再為他講好話了
You keep telling me things are gonna change
妳一直告訴我一切會改變的
Yeah, okay
好啦,隨便
But you could never change my mind
但妳永遠也無法改變我的想法

Your boyfriend's still a douchebag
誰叫妳的男友如此糟糕
And everybody knows
不是大街小巷都知道嗎
Your boyfriend is a douchebag
妳的男友這般混帳
Your momma told you so
妳媽不老早警告妳了
And everybody knows
大家都知道
Your boyfriend is...
妳男友是什麼樣的人

You got to let him go
妳就應該好好放手
Your boyfriend is a douchebag
不過就是個渣男
Even his momma thinks so
即使是他媽媽也這麼想

There ain't no way around it
沒有別的辦法了
You really gotta know
妳真的必須理解
That cover up is sweet but phony got that candy coat
這騙子不過是包裝良好
You try to make the truth
妳試著展現他好的一面
Look like it's something good
像是什麼好人代表
And you perform like he's a star reppin' Hollywood
搞得好像他是風靡好萊塢的大明星
I know he said he's sorry
我知道他會道歉
But I see nothin real
但是我看不出半點真誠
And yet his mouth keep runnin' track and field
然後他又開始口沫橫飛
So maybe you can help me understand why you do do do do that
所以請妳告訴我為何妳如此著迷著他

And tell me why your boyfriend's a douchebag
請妳告訴我他為什麼可以如此廢
Girl, everybody knows
女孩,這不是大家都知道嗎
Your boyfriend's such a douchebag
妳的男友糟糕透頂
Your momma told you so
妳媽不是請告過妳了
You know what she said
妳知道她是怎麼說的

You gotta let him go, go, go, go
妳就應該放他遠走高飛
Gotta let him go, go, go
就乖乖放他走吧


看出來了嗎?其實Selena本身就有入鏡官方MV
然後上面提到的舞蹈影片裡跟S一起跳舞的女生也有入鏡
還有MV的廢廢男主角就是主唱,有沒有覺得有一點有趣,又有一點諷刺?
不過不管那麼多,本身影片是蠻搞笑的,尤其是結局!

最後送上上文提到的舞蹈影片>>>

沒有留言:

張貼留言