2016年7月24日 星期日

Avril Lavigne - Hush Hush 乖,乖

這次跟大家介紹小艾比較不一樣風格的作品
以為女神只能搖滾、帥氣、搞叛逆嗎!?
這次帶給大家的是清新、憂鬱、柔美的作品,甚至配合曲名有一點點搖籃曲的感覺
廢話不多說就來聽聽看吧>>>


Hush, hush shh
噓...乖乖
Hush, hush
噓...

I didn't mean to kiss you
我並不是故意要吻你
You didn't mean to fall in love
也知道你並不想談戀愛
I never meant to hurt you
從未想傷害你
I never meant for it to mean this much
也不知道事情會變得如此嚴重
Hush, hush now
乖,乖

I wanted to keep you
多想要擁有你
Forever next to me
永遠伴著我
You know that I still do
你知道我依然如此
And all I wanted was to believe
我也只是想要相信
Hush, hush now
乖,乖

So go on, live your life
所以,回到你的人生吧
So go on, say good-bye
所以,是時候道別了
So many questions but I don't ask why
有太多問題,但我選擇保持沉默

So this time I won't even try
這一次,我選擇放棄
Hush, hush now
噓,乖乖
Mmm hush, hush now
乖,乖

When I try to forget you
每當我試著淡忘你
I just keep on remembering
只是讓回憶更清晰
What we had was so true
我們所擁有的是如此真實
Somehow we lost everything
但不知怎麼失去了一切
Hush, hush now (Hush, hush now)
乖,乖

So go on, live your life
所以,回到原本的人生吧
So go on, say good-bye
所以,是時候分手了
So many questions but I don't ask why, no
不,太多問題,但我選擇了接受

So go on, live your life
所以啊,又回到了原點
So go on, and say good-bye
所以啊,是時候說再見
So many questions but I don't ask why
有太多困難,我也懶得理睬
Maybe someday but not tonight
或許某天能夠解決,但絕不是今天
Hush, hush now
噓,乖,乖
(Hush, hush now)
(Hush, hush now)

Don't, don't, don't you ever say a word (word)
請不要再費唇舌
Of what you ever thought you heard (heard)
不要再告訴我你聽到的傳言
Don't you ever tell a soul
也不要把你所知道的
What you know
告訴任何人

I tried to hide but I still believe
雖然我試著隱瞞,但我依然真心相信
We, that we were always meant to be (be)
我們是天造地設的一對
But I could never let you go, no
不,我永遠無法真心放你走
Hush, hush now
噓,乖

So go on, live your life
所以,回到你的人生吧
So go on, say good-bye
所以,最後一次再見了
So many questions but I don't ask why, no
不,許多問題阻擋了我們,而這一次我決定放棄

So go on, live your life
所以,回歸正軌吧
So go on, and say good-bye
所以,永別了
So many questions but I don't ask why
太多問題、太多阻撓,我已徹底死了心
Maybe someday but not tonight
以後再說吧,但今晚已了結
Hush, hush now, mmm
噓,乖乖
Hush, hush now, mmm
噓,乖乖
Hush, hush shh
乖,乖

很早就喜歡上這首,前奏一下整個人就陶醉在琴聲間
不過整體來說,歌詞還蠻憂鬱的 嗚嗚
自己承認墜入愛河了,又被現實逼迫放手
沒痛過好像稱不上愛過(? ((噓,乖乖

根據我的親身經歷,「乖」這個字有強大的療癒效果
還記得好幾次大哭,我身邊的人反而沒有叫我不哭,反而說「乖,乖」,突然有種深深被理解的感覺,我記得之後我又哭得更厲害,但是擦乾眼淚之後,我就下定決心不再為此執著

沒有留言:

張貼留言