2016年7月2日 星期六

Kodaline - All I Want 我所望


這首歌也差不多陪伴我一年了
雖然也隔了好一陣子沒有聽這首歌,現在卻還是不禁令我想起了那些事

我打從心底覺得單戀是件很淒美的事
很佩服人們擁有無條件犧牲的勇氣
最令人心酸的是...
說著我會另尋新歡,卻也只是希望找個像你一樣的人



All I want is nothing more
我奢望的也不多
To hear you knocking at my door
只是希望妳能再輕敲我家大門
'Cause if I could see your face once more
能再次看見你的臉龐
I could die a happy man I'm sure
我就死而無憾了

When you said your last goodbye
當你說永別了
I died a little bit inside
我好像也失去了一部份的自己
I lay in tears in bed all night
淚水伴著整夜無法入眠的我
Alone without you by my side
少了你,卻多了份孤單

But if you loved me
如果你真心愛我
Why'd you leave me?
又為何離我而去?
Take my body
帶著我吧
Take my body
帶我上路
All I want is
我所渴望的
And all I need is
和所需要的
To find somebody
也只是尋找一個
I'll find somebody like you
像你一樣好的人

So you brought out the best of me
是你使我成為更好的人
A part of me I've never seen
一個我曾未見識的全新自己
You took my soul and wiped it clean
你奪走我的魂,使我改頭換面
Our love was made for movie screens
我們的愛像電影般浪漫、銘心

But if you loved me
但你若真心愛我
Why'd you leave me?
又為何遠走高飛?
Take my body
帶走我吧
Take my body
帶我離開
All I want is
我所望的
And all I need is
及所求的
To find somebody
也只是找到另一個
I'll find somebody
再找到另一個人

If you loved me
你若真心愛我
Why'd you leave me?
又怎捨得離開?
Take my body
讓我跟著你吧
Take my body
別丟下我
All I want is
我所望的
And all I need is
所需的
To find somebody
也只是另尋一個
I'll find somebody like you
像你的人


原唱在Youtube有兩個版本的MV,我不太懂跟歌詞有什麼關聯,但是蠻溫馨感人的,大家可以去看看~~(Part 1的連結在影片下面)


不是我在說BBC Radio出產的cover都好。聽。到。爆。
個人覺得比起電音,Ellie更適合唱浪漫抒情樂
閉上眼睛聆聽間奏的vocal,會浮現百花盛開、粉紅色泡泡的場景 <3

沒有留言:

張貼留言