2016年7月27日 星期三

Robin Daggers (Robin Sparkles) - P.S. I Love You P.S.我愛你

這首歌是出自於《追愛總動員》,因劇情而產的
為了更深度介紹,只好劇透一下第八季第15集~~
男主角Ted和朋友們討論新看上的對象進而提到「甜蜜的愛」與「神經病跟蹤狂」的差別
Robin就不小心承認自己年輕時也曾經走火入魔的喜歡一個人,寫整本關於他的日記,各種瘋狂行徑還使她收到禁止令...

現為美國電視台主播的Robin在祖國加拿大曾是青少年甜心偶像 羅賓亮晶晶(Robin Sparkles)
為了推出這張顛倒(的搖滾吸血鬼)形象的單曲,還把藝名改成羅賓匕首(Robin Daggers)WTF...

好啦 ,現在我們就來看這支有趣的惡搞MV吧XD


You, you’re beautiful
你,是如此的迷人
On your pedestal
高高在上、令人崇拜的你
I see you, you don’t see me…
我眼裡只有你,你卻不曾注意到我
Am I just too young
難道是我太年輕
Or just too dumb
還是只是太蠢太笨
Or maybe just too grungy!
還是是因為我太糟糕
And I'm wearing my flannel and thinking of you
身穿法蘭絨就讓我想起你
I lace up my boots and I'm thinking of you
當我束緊靴子又想起了你
I write letters and letters, they never get answered by you
我寫了好多封信,你卻不曾回應
I'm moosing down donuts and thinking of you…
當我啃著甜甜圈又想起了你
I watch “Reality Bites,” I'm thinking of you
看著《四個畢業生》又讓我想起了你
That movie's so true but all I can do is say….
電影是如此真實,我也只能說...
P.S. I love you
P.S.我愛你

The law can't stop my love
即使法律也無法禁止我的愛
I'll fit you like a glove
我們就如同手套般合適
Restraining orders don't scare me
限制令也嚇不了我
The lawyers at the record company
唱片公司的律師們
Made me promise to say
逼我這麼說...
That the views expressed in this song do not necessarily reflect the views of Dominant Records or any of its subsidiaries
這首歌裡表達的觀點不完全代表多明南唱片及旗下子公司

I'm totally a slacker and I don't even care
我是個懶鬼,但絲毫不在乎
With my curling 'zines and my faraway stare
只要有我的酷炫雜誌(?)的和遠距離瞪眼
But deep down inside, yeah, deep down inside I'm dying..
但在我心裡深處,對,一部分的我在垂死
I'm trapped in a cage of the tears I cry
我被困在一個充滿淚水的籠子裡
I'm praying to God, but she doesn’t reply
我不斷祈禱,但她卻不曾回應
Even the robot says
就連機器人也說
Move on
放手,往前走
I'M TRYING!!!
我很努力了!!!
P.S. I love you.
P.S.我愛你

Why can't you see me?
你究竟為何沒有注意到我?
We could be so happy together
我們在一起會很快樂的
Capitalism
資本主義(?!)
I love to watch you sleep
我就愛看著你睡覺的模樣
You look so peaceful when you sleep
你睡覺的模樣是如此安詳
I'll never move on, it'll always be you!
我永遠無法釋懷,因為我一直深愛著你啊!

Every guy that I'm with, I'll be thinking of you…
不管跟誰在一起,依然想著你
Even if I get married, he'll always be second to you…
哪天我結婚了,他還是不比你對我重要
He'll always be second to you…
他永遠都比不上你啊
I'll always be waiting for you!
我永遠都會等著、愛著你!
P.S. I love you
P.S.我愛你

超級反差的羅賓亮晶晶LOL
#HIMYM 的製作群真的非常用心,服裝整個展現當時的復古感~~

可憐的未婚夫Barney也被當時瘋狂的日記嚇到了QAO
還記得那時候看完MV,我也用氣音氣音說一次PS I love you,我室友立刻叫我閉嘴,說我害她覺得很毛XDD

沒有留言:

張貼留言