2016年7月3日 星期日

Demi Lovato - Lightweight 玻璃心


在翻歌名的時候真的很猶豫,不過這已經是我能想到最貼切的了XD
這是一首很可愛的歌,三拍子的節奏真的很好抓(還是這是六拍!?),讓人很想跟著扭來扭去~~歌詞也超甜的 <3
唉,傳說中愛是最強大的,但身陷情網的同時卻又很容易讓人感覺到脆弱


The slightest words you said
即使是你短短的幾個字
Have all gone to my head
也徹底侵入我的腦袋
I hear angels sing in your voice
你的聲音好像還有天使配樂
When you pull me close
當你把我拉近
Feelings I’ve never known
是我曾所未有的感覺
They mean everything
對我意義深重
And leave me no choice
卻又使我別無選擇

Light on my heart
我心輕輕地飄了起來
Light on my feet
腳也失去了重量
Light in your eyes I can’t even speak
你閃爍的雙眸使我難以言語
Do you even know how you make me weak
你是否察覺我已為你傾心

I’m a lightweight
我是玻璃心
Better be careful what you say
請謹慎斟酌你的言詞
With every word I’m blown away
小心,易碎,輕放
You’re in control of my heart
你已擁有我的心
I’m a lightweight
我的玻璃心
Easy to fall, easy to break
易碎,易裂
With every move my whole world shakes
你小小的言語就足以驚動我的全世界
Keep me from falling apart
請小心輕放

Make a promise, please
請答應我
You’ll always be in reach
不會突然消失
Just in case I need
只以防哪天
You there when I call
會需要你的幫助
This is all so new
嶄新的一切是如此陌生
Seems too good to be true
難以置信美夢成真
Could this really be
這是否真是
A safe place to fall
個安全的地方

Light on my heart
我心漸漸浮了起來
Light on my feet
腳也沒了重量
Light in your eyes I can’t even speak
你眼裡閃爍的光芒使我難以言語
Do you even know how you make me weak?
你是否明白你就是我的致命弱點?

I’m a lightweight
我有顆玻璃心
Better be careful what you say
請你謹言慎行
With every word I’m blown away
或許等會就支離破碎
You’re in control of my heart
你已奪走我的心
I’m a lightweight
我有顆玻璃心
Easy to fall, easy to break
脆弱易碎
With every move my whole world shakes
你的一舉一動就足以顛倒我的全世界
Keep me from falling apart
請小心輕放
Keep me from falling down
請別碎了我

Drowned in your love
被你的愛淹沒
It’s almost all too much
太多太滿
Handle with care
請小心照料
Say you’ll be there
不離不棄

Oh, I’m a lightweight
我有顆易碎玻璃心
Better be careful what you say
請謹言慎行
With every word I’m blown away
很可能下一秒就支離破碎
You’re in control of my heart
你已奪得我的心
I’m a lightweight
我有顆脆弱的心
Easy to fall, easy to break
易破,易碎
With every move my whole world shakes
你的小小舉動就足以翻轉我的全世界
Keep me from falling apart
請溫柔以待
Keep me from falling apart
請小心輕放
Keep me from falling apart (Falling apart)
別讓我心碎滿地


近幾年Demi也進化了,不到一年,又開始推新專輯
這首歌收錄在三專<Unbroken>也是浪漫唯美路線的開始
四專同名專輯走現代藝術,感覺把所有的精神都專注到音樂上面(說真的封面就是普普((我的愛歌都收錄在這裡)
五專也就是全新性感風格的突破
就讓我們一起期待六專吧 :D

沒有留言:

張貼留言