2016年8月17日 星期三

Demi Lovato - Nightingale 夜天使

據說這首歌是獻給黛咪年輕早逝的摯友,表示她對現實的困惑,與痛苦的想念
其實黛咪也曾經是很沒自信、憂鬱的女生,很多歌詞都很心碎
不過也因為如此聲音更有power,更能感動聽眾
以迪士尼出道的藝人來說,算是成功轉入歌壇界打滾


I can't sleep tonight
今晚徹夜難眠
Wide awake and so confused
毫無睡意又十分困惑
Everything's in line
近來事事順利
But I am bruised
我卻心力交瘁
I need a voice to echo
需要一個回音
I need a light to take me home
需要回家的指引
I kinda need a hero
需要一個英雄
Is it you?
而那個人是你嗎

I never see the forest for the trees
我總是沒看清大局
I could really use your melody
需要你旋律的陪伴
Baby I'm a little blind
寶貝,我有些盲目
I think it's time for you to find me
是時候需要你來拯救

Can you be my nightingale?
親愛的你能當我的夜天使嗎?
Sing to me
為我歌唱
I know you're there
讓我知道你的存在
You could be my sanity
你總能使我恢復理智
Bring me peace
使我安心
Sing me to sleep
唱我入眠
Say you'll be my nightingale
答應作我的天使吧

Somebody speak to me
有人試著對我說話
Cause I'm feeling like hell
因為我的現況是如此糟糕
Need you to answer me
需要你的回答
I'm overwhelmed
我還在混亂中適應
I need a voice to echo
需要聲音指引
I need a light to take me home
需要一點回家的力量
I need a star to follow
或許是顆指南星
I don't know
我已不知所措

I never see the forest for the trees
我總是忘了最重要的大局
I could really use your melody
需要你的旋律伴著
Baby I'm a little blind
親愛的,有些盲目的我
I think it's time for you to find me
正需要你的幫助

Can you be my nightingale?
是否能答應成為我的夜天使?
Sing to me
為我歌唱
I know you're there
讓我確定你不曾離開
You could be my sanity
請你喚回我的理智
Bbring me peace
帶給我寧靜
Sing me to sleep
請哄我入睡
Say you'll be my nightingale
答應作為我的夜天使

I don't know what I'd do without you
我不知道若失去你該如何是好
Your words are like a whisper cutting through
你的聲音如低語般環繞著我
As long as you are with me here tonight
只要你待在我身邊
I'm good
便一切安好

Can you be my nightingale?
請你作為我的天使
Feels so close
猶如觸手可及
I know you're there
我確信你就在身邊
Oh, nightingale
喔 我的夜天使
You sing to me
請為我歌唱
I know you're there
讓我確定你的存在
'Cause baby you're my sanity
親愛的你總能喚回我的理智
You bring me peace
帶給我安詳
Sing me to sleep
用歌聲哄我入睡
Say you'll be my nightingale
答應我,作為美麗的夜天使

Oh
Mm, mm
Mm

歌名Nightingale的原意是夜鷹,不過這裏翻作「夜天使」,加強歌詞中「守護」的意境

沒有留言:

張貼留言