2016年8月22日 星期一

Mumford & Sons - Learn Me Right ft. Birdy 理解我

今天要介紹的是《勇敢傳說》的主題曲
感覺這首歌的調調也蠻適合放入CW的宮廷劇<Reign>
這首的歌詞蠻簡單的,重點是在配樂
風格熱鬧又優美,很適合大家牽起手來跳舞
光是想像就是一幅很美的畫面
一起來聽聽看吧 :)


Though I may speak some tongue of old
我懂些古老的語言
Or even spit out some holy word
有時也語不驚人死不休
I have no strength with which to speak
總是不知限度、說話不檢點
When you sit me down and see I'm weak
你要我坐下,凝視著懦弱的我

We will run and scream
其實我們可以自在的奔跑大叫
You will dance with me
我們能一同共舞
We’ll fulfill our dreams and we’ll be free
可以一起圓夢、獲得自由

We will run and scream
狂野的亂闖尖叫
You will dance with me
一起歡樂共舞
We’ll fulfill our dreams and we’ll be free
一起追逐夢想、重獲自由

We will be who we are
我們能夠找回自我
And they’ll heal our scars
癒合所有的傷
Sadness will be far away
就讓憂傷遠走

So I had done wrong but you put me right
即使犯了錯,你也能把我拉回正軌
My judgement burned in the black of night
我的毒言在黑夜中消失的無影無蹤
When I give less than I take
抱歉,我揮霍的總比貢獻的多
It is my fault my own mistake
這是我犯下的愚蠢過錯

We will run and scream
就讓我們奔跑尖叫
You will dance with me
一同歡樂共舞
We’ll fulfill our dreams and we’ll be free
完成夢想的那一刻,也恢復了自由
We will be who we are
我們能做最真實的自己
And they’ll heal our scars
讓不堪的傷口癒合
Sadness will be far away
放手,讓悲傷遠走

看完電影再回頭看剪輯會有不一樣的感觸
雖然這只是部闔家觀賞的動畫,還是有很多戳中人心的點
有當過叛逆小孩、和爸媽吵過架就知道LOL

沒有留言:

張貼留言