2016年8月16日 星期二

Ed Sheeran - Thinking Out Loud 不停思索

這是第一首愛上的Ed的歌,也依然是所有作品中的最愛(以後就不知道了 哈哈
這首歌應該是獻給他某任女友的,後來還是分了,這首好歌卻還是長存
不管是歌詞還是旋律都是一貫甜蜜的調調,很適合在婚禮上播啊
沒記錯的話,電影《Me Before You》婚禮上的慢舞也是這首呦


When your legs don't work like they used to before
當你的腿不再如以往健強
And I can't sweep you off of your feet
我也再也沒有把你迷倒的能力
Will your mouth still remember the taste of my love?
妳的唇是否還記得愛的滋味?
Will your eyes still smile from your cheeks?
妳的臉上還會掛著那招牌燦爛笑容嗎?

And, darling, I will be loving you 'til we're 70
噢親愛的,直到七十歲我還是會依然愛妳
And, baby, my heart could still fall as hard at 23
寶貝,至今依然如二十三歲那年一樣為妳怦然心動
And I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways
而我不停思索,人們究竟如何墜入情網
Maybe just the touch of a hand
或許僅是一觸掌上的溫度
Well, me—I fall in love with you every single day
而我,每天都與妳一同墜入情網
And I just wanna tell you I am
想確定妳知道這點

So, honey, now
所以,親愛的
Take me into your loving arms
快把我拉入懷裡
Kiss me under the light of a thousand stars
在滿天星斗下親吻我
Place your head on my beating heart
把頭靠在我奔騰的心上
I'm thinking out loud
我不斷思考著
Maybe we found love right where we are
我們就如此奇蹟的找到彼此

When my hair's all but gone and my memory fades
當我禿了頭,回憶也漸漸淡忘
And the crowds don't remember my name
而人們也不再記得我的名子
When my hands don't play the strings the same way (mmm...)
當我不再擁有一手好「弦」藝
I know you will still love me the same
我明白妳的愛不會減退

Cause, honey, your soul could never grow old, it's evergreen
我的甜心,妳的靈魂永遠年輕、不老
And, baby, your smile's forever in my mind and memory
寶貝,妳迷人的笑已永遠被我收藏起來了
I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways
我猜想著人們是以什麼方式找到彼此
Maybe it's all part of a plan
也許是命運早規畫好的
Well, I'll just keep on making the same mistakes
抱歉,我一直改不了老毛病
Hoping that you'll understand
真心希望妳能理解

That, baby, now
寶貝呀
Take me into your loving arms
把我拉入妳懷裡
Kiss me under the light of a thousand stars
在星空的見證下親吻我
Place your head on my beating heart
感受我奔騰熱切的心
Thinking out loud
我一直在想
Maybe we found love right where we are (oh, oh)
我們竟然如此輕鬆地的找到彼此

La, la, la, la, la, la, la, la, lo-ud

So, baby, now
所以寶貝
Take me into your loving arms
把我捧入妳的懷裡吧
Kiss me under the light of a thousand stars
在滿天星斗下親吻我
Oh, darling, place your head on my beating heart
親愛的,妳可以把頭靠著我怦動的心
I'm thinking out loud
我不停思索著
But maybe we found love right where we are
我們竟然如此簡單就遇上了對方
Oh, baby, we found love right where we are
親愛的,我們就是神仙羨慕的那一對
And we found love right where we are
而我們,就這樣找到了彼此

有點感動可以把官方MV放上來>///<
雖然只是單純跳舞,還是拍得好美 <3

沒有留言:

張貼留言