2016年2月12日 星期五

Emily Browning - God Help The Girl 天助女孩


當初一直想要看這部音樂電影《戀夏小情歌》,沒有看完但發現好像沒有想像中好看
以為會是感觸很深那種,結果只是淡淡的,整部電影跟著女主角整個古靈精怪起來
唯一比較值得看的是畫面和服裝,螢幕角度、取景都做的很棒,只可惜沒有很強烈的劇情當靈魂支撐,就會覺得比較失望、空虛

音樂方面我覺得也還可以(因為雖然我喜歡音樂,但還是無法接受有事沒事就要唱歌),我最喜歡、最有趣的一首當然就是今天要介紹的同片名主題曲啦~~



There is no way I'm looking for a boyfirend
我絕不需要一個男友
There is no way I'm looking for a scene
也不是在尋覓一個景
I need to save some dough
我只是需要存些錢
I'm a working girl you know
你也知道我是那種勤奮上進的女孩
I'll fend attention off I keep to myself
行事低調,只為保留自我

I love my room
我愛上我的房間
I'm getting used to sleeping
已漸漸習慣入睡
Some nights I really like to lie awake
但有時我喜歡這樣靜靜地躺在床上
I hear the midnight birds
聽著夜裡悄悄的鳥鳴
The message in their words
像是傳著什麼小祕密
The dawn will touch me in a way a boy could never touch
黎明的微光總用特別的方式觸碰我,跟其他男孩一點兒不一樣
Their promise never meant so much to me
他們的承諾對我什麼意義也沒有

You have been warned
我已警告過你
I'm born to be contrary
我天生叛逆
Backward at school
在學校時
I wrote from right to left
我總是故意寫反字
Teacher never cared for me
老師從不理會我
Preacher said a prayer for me
牧師會為我祈禱
God help the girl
上天請眷顧這女孩
She needs all the help she can get
她需要您的幫助

I sit for hours just waiting for his phone call
在這許久,苦等著他的來電
I'll eat the chocolate hidden in the fridge
邊等邊吃著冰箱裡的巧克力
I'll play his messages analyse his intonation
反覆播著他的錄音研究語調
Please stop me there I'm even boring myself
請立刻阻止要無聊到死的我

I think of him when I'm doing the dishes
每當洗碗時我就想起他
I think of him while looking in the sink
看著水槽又不禁想起他
This ain't no play on words
這不是什麼花言巧語
My love for him's absurd
我對他的愛是不可理喻的
If he gave me a sign
如果他給個暗示
I'd think about it for a week, I'd build it up
我會好好考慮一週,增加他的期待
And then I'd turn him down
然後又狠狠的拒絕

You have been warned
我已警告過你
I'm born to be contrary
我天生叛逆
Backward at school
在學校時
I wrote from right to left
我總是故意寫反字
Teacher never cared for me
老師不曾理會我
Preacher said a prayer for me
而牧師為我祈禱
God help the girl
上帝請救救這女孩
She needs all the help she can get
她需要您最大的關愛


復古英倫風根本超和我的胃口,簡單又不失氣質

我一直以為這部片會蠻歡樂,不過好像不是這樣...女主角本身也是個問題人物(不要逼問我,自己去看電影啦,等一下不小心整個劇透完 :P


清秀+捲髮+眼鏡,男主角根本就是《骸骨之城》賽門啊~~~

最後送上電影預告>>>

沒有留言:

張貼留言