2017年1月24日 星期二

James Arthur - Say You Won't Let Go 說好不放手

不知道現在才愛上這首歌會不會太晚XD
發現這首歌不只旋律很浪漫,歌詞超級甜蜜的啊
有點Thinking out loud的感覺,都是帶點紳士感的情歌(都妳在說


I met you in the dark
遇見妳時我還身處低潮
You lit me up
是妳拉了我一把
You made me feel as though
讓我意識到
I was enough
自己的價值
We danced the night away
那晚盡情共舞
We drank too much
又不小心喝太多
I held your hair back when
而當妳吐得狼狽不堪
You were throwing up
是我在旁邊照料著妳

Then you smiled over your shoulder
當妳靠向肩膀的那刻
For a minute I was stone-cold sober
我瞬間清醒了
I pulled you closer to my chest
把妳拉進懷裡
And you asked me to stay over
妳邀我留下來過夜
I said, I already told you
我告訴妳,我說過了
I think that you should get some rest
妳是該好好休息

I knew I loved you then
我承認當時就愛上妳了
But you'd never know
但妳毫無頭緒
'Cause I played it cool when I was scared of letting go
假裝若無其事的我只是太害怕失去
I knew I needed you
我知道妳就是我所需要的人
But I never showed
卻遲遲沒有表白
But I wanna stay with you
但我真心想與妳長久
Until we're grey and old
直到白頭
Just say you won't let go
說好別放手
Just say you won't let go
別放我一人

I wake you up with some breakfast in bed
帶著早餐把妳搖醒
I'll bring you coffee
遞上妳的咖啡
With a kiss on your head
在額上種下一吻
And I'll take the kids to school
我可以帶孩子們上學
Wave them goodbye
然後和他們揮手道別
And I'll thank my lucky stars for that night
夜晚我會永遠感謝星辰帶給我的好運

When you looked over your shoulder
妳往肩後看去的那模樣
For a minute, I forget that I'm older
一片刻,我忘了歲月的改變
I wanna dance with you right now, oh
此時此刻只想要與妳共舞
And you look as beautiful as ever
妳不曾比今晚更閃亮動人
And I swear that every day you'll get better
發誓妳一天比一天還美
You make me feel this way somehow
不知怎麼妳總是能做到

I'm so in love with you
我是多麼深愛著妳
And I hope you know
希望妳明白
Darling, your love is more than worth its weight in gold
親愛的,妳的愛比金子還珍貴
We've come so far my dear
看我們一路走來
Look how we've grown
成長、改變了多少啊
And I wanna stay with you
只想要永遠伴著妳
Until we're grey and old
直到白頭年邁
Just say you won't let go
說好絕不放手
Just say you won't let go
永不放手

I wanna live with you
渴望與妳生活
Even when we're ghosts
即使到了另一個世界
'Cause you were always there for me
因為妳總是在我需要的時候
When I needed you most
默默陪伴著

I'm gonna love you 'til
我會一直愛著妳
My lungs give out
直到最後一口氣
I promise till death we part
直到死亡將我們分離
Like in our vows
如誓言所說
So I wrote this song for you
我特別寫了這首歌
Now everybody knows
現在眾所皆知
That it's just you and me
妳我將永不分離
Until we're grey and old
直到白頭年老
Just say you won't let go
說好永不放手
Just say you won't let go
絕不離開

Just say you won't let go
說好不放手
Oh, just say you won't let go
別輕易放棄我們

剛剛Google一下才發現James是The X Factor的某季冠軍
聽那唱腔也能感覺得出來確實是實力派的啊>///<

沒有留言:

張貼留言