2017年1月20日 星期五

Ryan Gosling - City Of Stars ft. Emma Stone 星之城

上回翻了女主角的歌,現在獻上的是男主角的歌,也是整個作品的主題曲!
這首歌幾乎是貫穿整個故事,很難不被旋律給洗腦 <3

這首歌有長短兩個版本,歌詞稍微有不一樣
短版有剪為預告,完整版的部分則是有加入女主角的合唱
現在就快來聽聽吧>>>


City of stars
星之城
Are you shining just for me?
是否僅為我閃耀?
City of stars
星之城
There's so much that I can't see
我看不透的事還太多太多
Who knows?
誰知道
Is this the start of something wonderful and new?
這會是美好的嶄新開始?
Or one more dream that I cannot make true?
又或者是另一個無法成真的夢?


City of stars
星之城
Are you shining just for me?
是否僅為我閃耀?
City of stars
星之城
There's so much that I can't see
我看不清的事還太多太多
Who knows?
誰會懂呢?
I felt it from the first embrace I shared with you
珍惜第一次擁抱的溫度
That now our dreams
而我們的夢
They've finally come true
終於成真了

City of stars
星之城
Just one thing everybody wants
是大家夢寐以求的
There in the bars
從酒吧裡
And through the smokescreen of the crowded restaurants
隔著煙霧看著那高朋滿座的餐廳
It's love
Yes, all we're looking for is love from someone else
是我們在其他人身上所渴求的
A rush
一個瞬間
A glance
一個眼神
A touch
一個接觸
A dance
一個舞步

A look in somebody's eyes
一個神情
To light up the skies
就可以點亮星空
To open the world and send it reeling
打開新世界,讓它轉啊轉
A voice that says, I'll be here
一個聲著說著:我一直都在
And you'll be alright
一切都會沒事的

I don't care if I know
我一點也不在乎
Just where I will go
未來的目的地
'Cause all that I need is this crazy feeling
我在意的是這瘋狂的感覺
A rat-tat-tat on my heart
心啦嗒嗒的節奏
Think I want it to stay
希望它不會離開

City of stars
星之城
Are you shining just for me?
只為我閃耀?
City of stars
星之城
You never shined so brightly
不曾如今晚絢麗

就如影評所說的,看這部電影有種作夢的感覺
而電影結束,女主角Mia醒了,我們卻還沒,久久難以回到現實

沒有留言:

張貼留言