2017年1月18日 星期三

Keane - Somewhere Only We Know 桃花源

自從看了Miley Cyrus和Douglas Booth主演的電影《美國LOL:我的愛情我的夢》整個愛上這首歌,而且是反覆無限播放,即使暫停還會繼續哼的那種XD

後來去查才發現這首歌真的紅到炸,很多人都有翻唱過
連Lily Allen都重新翻唱、做為專輯的加值曲

來看一下電影畫面,下方為官方MV連結>>>


I walked across an empty land
掠過這片荒涼之地
I knew the pathway like the back of my hand
這步道我曾明如指掌
I felt the earth beneath my feet
感受腳底下的這片土地
Sat by the river and it made me complete
靜靜坐在河邊就足以療癒我心
Oh simple thing, where have you gone?
簡簡單單的生活,跑去哪了呢?
I'm getting tired and I need someone to rely on
疲憊不堪的我,需要個依靠

I came across a fallen tree
悄悄跨過一棵倒樹
I felt the branches of it looking at me
它似乎還盯著我看呢
Is this the place we used to love?
這就是我們之前的秘密之地嗎
Is this the place that I've been dreaming of?
就是我那夢寐以求的天堂
Oh simple thing, where have you gone?
單純的日子,怎麼消失了
I'm getting old and I need something to rely on
逐漸年老的我,需要一個依靠

And if you have a minute why don't we go
借給我一分鐘
Talk about it somewhere only we know?
談談那只屬於我們的天地
This could be the end of everything
或許這就是我們的結局
So why don't we go
所以呢
Somewhere only we know?
為何不逃到我們的小小天地
Somewhere only we know?
一個僅屬於我們的地方

Oh simple thing, where have you gone?
天真的歲月,怎麼悄悄離去
I'm getting old and I need someone to rely on
隨著年紀增長,更需要一個依靠
So tell me when you're gonna let me in
請告訴我,何時才願意接受我
I'm getting tired and I need somewhere to begin
疲倦的我需要一個新的開始

And if you have a minute why don't we go
能不能借我幾分鐘
Talk about it somewhere only we know?
喚回那段封閉許久的記憶
'Cause this could be the end of everything
或許這就是我們的完美結局
So why don't we go
走吧走吧
Somewhere only we know?
一起回到那僅屬於我們的桃花源
Somewhere only we know?
回到我們的桃花源


不知道大家會不會覺得歌名翻得很奇怪
但這是我能想到最貼近原意的詞了~~


Lily Allen的版本x可愛動物動畫MV>>>


Max有合音的版本也很讚>>>

沒有留言:

張貼留言