2017年1月28日 星期六

Little Mix - Secret Love Song ft. Jason Derulo 秘密情歌

在網路上竟然看到這首歌被譽為小三之歌lol
不過也確實,秘密之戀大多是違反了社會倫理
不論如何這首歌真的天殺的好聽啊>///<
就喜歡Little Mix實力派溫柔而強大的嗓音


When you hold me in the street
那次你在街上擁我入懷
And you kiss me on the dance floor
還有舞池上的接吻
I wish that it could be like that
希望我們能一直這樣
Why can't it be like that?
為什麼不能呢
'Cause I'm yours
我明明已屬於你

We keep behind closed doors
我們保持行事低調
Every time I see you, I die a little more
每次見到你,卻又神魂顛倒
Stolen moments that we steal as the curtain falls
只能在隱密處爭取短暫的獨處
It'll never be enough
永遠得不到滿足

It's obvious you're meant for me
天生一對不是非常明顯嗎
Every piece of you, it just fits perfectly
各方面都十分契合的我們
Every second, every thought, I'm in so deep
每分每秒,深陷於情網
But I'll never show it on my face
卻又不能光明正大

But we know this
我們都明白
We got a love that is homeless
這份愛沒有歸屬

Why can't you hold me in the street?
你為何不能當眾擁我入懷
Why can't I kiss you on the dance floor?
為何不能在舞池上深吻我
I wish that it could be like that
多麼希望問題能單純些
Why can't we be like that?
到底為什麼拒絕
'Cause I'm yours
我早已屬於你啊

When you're with him
當妳和他在一起時
Do you call his name like you do when you're with me?
會像對我那樣呼喚他姓名嗎
Does it feel the same?
那是同等的感覺嗎
Would you leave if I was ready to settle down
如果我說準備好定下來,你會離開嗎
Or would you play it safe and stay?
還是會乖乖留下陪我

Girl, you know this
女孩,你懂的
We got a love that is hopeless
這份愛是無可救藥的

Why can't you hold me in the street?
為什麼不願意在街上擁抱我
Why can't I kiss you on the dance floor?
為什麼不得在舞池上親吻
I wish that it could be like that
多希望我們也可以
Why can't we be like that?
有何不可呢
'Cause I'm yours
我們僅屬於彼此啊

And nobody knows I'm in love with someone's baby
沒人知道我深愛著別人的親愛的
I don't wanna hide us away
不想要再躲躲藏藏
Tell the world about the love we're making
向世界宣告我們的愛
I'm living for that day
我還在等那天的到來
Someday
有朝一日啊

Why can't I hold you in the street?
能不能在街上拉我入懷
Why can't I kiss you on the dance floor?
讓我在舞池上深吻你
I wish that we could be like that
那就是我渴望的一切
Why can't we be like that?
有何不可呢
'Cause I'm yours, I'm yours
我已完全屬於你

Oh, why can't you hold me in the street?
何不在街上擁我入懷
Why can't I kiss you on the dance floor?
何不在舞池上深深一吻
I wish that it could be like that
不想再躲躲藏藏
Why can't it be like that?
究竟是為了什麼呢
'Cause I'm yours
畢竟我心已屬於你

Why can't I say that I'm in love?
為何不能承認已墜入愛河
I wanna shout it from the rooftop
就想要在屋頂向世界宣告
I wish that it could be like that
不想再隱藏這份愛
Why can't we be like that?
沒有隱瞞的必要
'Cause I'm yours
畢竟你就是我的歸屬

Why can't we be like that?
有何不可呢
Wish we could be like that
只希望能正大光明的愛你

這首歌的MV是在倫敦鐵橋拍的喔
夜景不只超美,也很符合曲中晚上幽會的情境~~

沒有留言:

張貼留言