2016年1月19日 星期二

Avicii - Wake Me Up 喚醒我


其實在這宇宙發生的大小事不都只是眼雲煙?
幾顆鑠星劃過天際,才驚覺轉眼間幾年就過了

現在年少輕狂的我什麼勸話都聽不進去,
請你等我成熟穩重之年再回來找我吧。


Feeling my way through the darkness
領著直覺,我穿過一片黑暗
Guided by a beating heart
奔騰的心就是我的夢想羅盤
I can't tell where the journey will end
我不清楚這趟旅行的明確終點
But I know where to start
但我知道該從哪開始
They tell me I'm too young to understand
他們總是說我年輕懵懂
They say I'm caught up in a dream
說我還不切實際的做夢未醒
Well life will pass me by if I don't open up my eyes
如果再不睜開眼,人生就要這樣白白流過了
Well that's fine by me
其實我也不太在乎

So wake me up when it's all over
在結束之際把我喚醒吧
When I'm wiser and I'm older
當時刻來臨,我已成熟穩重
All this time I was finding myself
現在的我只是還在尋覓
And I didn't know? I was lost
卻不知道自己已失了方向

So wake me up when it's all over
請在結束之際把我喚醒
When I'm wiser and I'm older
當時刻來臨,我已成熟、恢復理智
All this time I was finding myself
這一路以來我一直尋尋覓覓
And I didn't know? I was lost
卻不知自己早丟了方向

I tried carrying the weight of the world
我曾試著扛起世界的重量
But I only have two hands
但我也只有單單兩隻手
I hope I get the chance to travel the world
我希望我能有機會環遊世界
And I don't have any plans
但我毫無計畫準備
I wish that I could stay forever this young
真希望我能永保青春
Not afraid to close my eyes
不畏懼闔上我的雙眼
Life's a game? made for everyone
人生就是每人必參與的遊戲
And love is a prize
而愛就是最大頭獎

So wake me up when it's all over
當一切結束之際請把我喚醒
When I'm wiser and I'm older
當時刻來臨,我已成熟穩重
All this time I was finding myself
一路以來我都在尋找自我
And I didn't know I was lost
卻不知何時迷失了方向

So wake me up when it's all over
在結束之際請喚醒我吧
When I'm wiser and I'm older
那時,我必已成熟、恢復理智
All this time I was finding myself
一直以來的尋覓自我
And I didn't know? I was lost
卻不知覺已失了方向

I didn't know I was lost
卻不知失了去向
I didn't know I was lost
不知覺自己失了去向
I didn't know I was lost
我卻不知道自己失了方向
I didn't know I was lost
我竟渾然不覺自己已失去向


好啦,這些句子也都是我個人根據歌詞情境猜的意思,不確定真正跟原來的意思差多少...我非常喜歡這首歌年輕瀟灑的感覺,但是MV播了千百次還是有看沒有懂Lol

▲以後如果官方影片無法播放,會借用其他字幕檔影片,然後在下方補上官方的連結▲

沒有留言:

張貼留言