2016年1月21日 星期四

Avril Lavigne - Seventeen 十七歲


有沒有很不敢置信青春洋溢的搖滾女神已經步入30了!?
可是小艾看起來還是一副青少年的樣子,最多偶爾拍雜誌、耍性感,可是還是保留原先酷帥、叛逆的風格,笑起來還是有股稚氣

之前小艾當紅的年代我還太小,所以沒有follow到之前幾張專輯
不過我倒是蠻喜歡<Avril Lavigne>這張同名專輯,好幾首歌都蠻有節奏感
我是有點好奇怎麼大部分的藝人都是以藝名當第一張專輯名稱,Avril卻是到了第五張專輯才選用了自己的名字


He was working at the record shop
他在那唱片行打工
I would kiss him in the parking lot
我們總是在停車場親熱
Tasting like cigarettes and soda pop
他混合著菸和汽水跳跳糖的味道
Seventeen
想當年我們十七歲
He would tell me I was beautiful
他總是哄著說我有多漂亮
Sneaking in the neighbor's swimming pool
又偷偷帶我跑去鄰居的游泳池
Yeah, he taught me how to break the rules
是啊,他總是教壞我
Seventeen
十七歲的那年

Hey, those days are long gone
嘿,那些歲月已離我們十分遙遠
And when I hear this song it takes me back
但當我聽到這旋律,好像一切又回到當初

We were on top of the world
彷彿我們就站在世界的盡頭
Back when I was your girl
當時我還是你的
We were living so wild and free
我們是如此大膽放蕩
Acting stupid for fun
我們總是裝傻作樂
All we needed was love
所需要的也只是愛
That's the way it's supposed to be
因為那就是青春啊
Seventeen
十七歲

Stealing beers out of the trailer park
我們從露營區偷了幾罐啤酒
Flicking lighters just to fight the dark
用手電筒照亮黑夜
My favorite place was sitting in his car
我總是最愛和他待在車上
Seventeen
十七歲那年
We laid a blanket on the roof top
我們在頂樓依偎著毯子
That time I knew I wouldn't make him stop
當時我只知道自己情不自禁
The nights were cold but we kept 'em hot
夜晚是如此寒冷,我們卻無比火熱
Seventeen
十七歲的日子啊

Hey, those days are long gone
嘿,那些往事好像十分遙遠
And when I hear this song it takes me back
但這旋律響起,一切好像又回起點

We were on top of the world
我們就站在世界的盡頭
Back when I was your girl
記得當時我還屬於你
We were living so wild and free
我們是如此放縱、自由
Acting stupid for fun
我們裝傻作樂
All we needed was love
所需要的也只是簡簡單單的愛
That's the way it's supposed to be
因為這就是青春啊

We were running red lights
我們闖了多少紅燈
We were going all night
整夜狂奔
Didn't care about anything
毫不在乎其他人
'Cause it was you and me
因為我們擁有的就是彼此啊
We were living our dream
我們還保有著那些夢
And we were seventeen
那年,我們十七歲

I remember what it felt like
我依然記得當時的感覺
Just a small town kind of life
只是鄉下純樸無趣的生活
If I could only just go back in time,
如果我還來的及回到
Seventeen
十七歲那年

We were on top of the world
我們就站在世界的盡頭
Back when I was your girl
那時我還屬於你
We were living so wild and free
我們是如此狂野放蕩
Acting stupid for fun
裝傻作樂
All we needed was love
我們需要的只是單純的愛
That's the way it's supposed to be
因為這就是青春啊

We were running red lights
不知道闖了幾個紅燈
We were going all night
狂奔了整夜
Didn't care about anything
也絲毫不在乎
'Cause it was you and me
因為親密的我們
We were living our dream
還活在自己的美妙幻想
And we were seventeen
那年,我們十七歲


Hey, those days are long gone
And when I hear this song it takes me back

就像《命中註定遇見你》說的:
「同樣的歌詞、同樣的音符,對不同的人來說卻意義完全不一樣。」
每個人都有每個人的故事,或許這就是音樂神奇的地方吧,因為感情很類似,透過音樂,把受傷的心集合起來

聽完這首歌,上面那句是最有感觸的
但我真正想說的是:輕狂就是年少的權利
如果年輕的時候不敢大膽去闖,年老了你還有那份初生之犢的勇氣嗎?

沒有留言:

張貼留言