2016年1月27日 星期三

Matisyahu - One Day 有朝一日


記得國中每年在志工宣導的時候都會播這個影片,意外發現這首很陽光的曲子,我也不是很認識這個歌手,但是歌好聽就好啦 :P



Sometimes I lay under the moon
有時我躺著仰望明月
And thank God I'm breathing
然後感謝上天我的存在
Then I pray, ''Don't take me soon.''
我低聲祈禱:「請不要這麼早把我帶走。」
'Cause I am here for a reason
因為我知道我的是存在是有原因的

Sometimes in my tears I drown
有時總會被淚水淹沒
But I never let it get me down
但我絕對不會因此被擊倒
So when negativity surrounds
當被負面情緒圍住時
I know some day it'll all turn around because...
我總是抱持著希望,因為...

All my life I've been waiting for
我這輩子一直在等待、
I've been praying for
一直在祈禱
For the people to say
世上的人們會這麼說
That we don't wanna fight no more
我們將不再紛爭
There will be no more wars
也不再有戰爭
And our children will play
然後我們的孩子能一同玩樂
One day [x6]
有朝一日啊

It's not about win or lose
這從來不是輸贏的問題
'Cause we all lose when they feed on the souls of the innocent, blood-drenched pavement
如果犧牲了許多無辜的靈魂,四處血流成河,我們都是輸家
Keep on moving though the waters stay raging
就如同水,我們都應該放下往前走

In this maze you can lose your way (your way)
繼續待在迷宮裡,也只迷路的份(迷了途)
It might drive you crazy but don't let it faze you, no way (no way)
或許人生有時讓你抓狂、崩潰,但別讓它使你膽怯(絕不)

Sometimes in my tears I drown (I drown)
有時淚水快要把我窒息(窒息)
But I never let it get me down (get me down)
但我決不接受被擊敗(被擊敗)
So when negativity surrounds (surrounds)
所以當烏雲籠罩(籠罩)
I know some day it'll all turn around because...
我知道一切會有轉機,因為...

All my life I've been waiting for
我這輩子不斷地等待、
I've been praying for
不斷祈禱
For the people to say
人們會大聲宣布
That we don't wanna fight no more
不再爭執
There will be no more wars
不再戰爭
And our children will play
而我們的子孫,將共享世界
One day [x6]
有朝一日啊

One day this all will change
有朝一日一切都會改變
Treat people the same
人們將被平等對待
Stop with the violence
終止暴力
Down with the hate
放下仇恨

One day we'll all be free
有天,我們將會重獲自由
And proud to be under the same sun
驕傲自己能與大家站在同一個太陽下
Singing songs of freedom like
一同唱著這自由之歌
One day [x2]
有朝一日啊

All my life I've been waiting for
我這輩子殷切等待的、
I've been praying for
期望的...
For the people to say
就是人們會大聲宣布
That we don't wanna fight no more
我們不會再紛爭
There will be no more wars
放下干戈
And our children will play
讓我們的孩子們共享這個世界
One day [x6]
有朝一日啊


前兩段算是我最喜歡的部分,也希望就像歌詞說的...有朝一日,人們不再紛爭 :)

沒有留言:

張貼留言