2016年1月26日 星期二

Taylor Swift - Wildest Dream 野夢


「受不了更多心碎,親愛的,就算撒謊,也最後答應我你永遠都會記得我」

以下附的是在葛萊美博物館現場表演的影片,不得不說Taylor不只事業升級好幾倍,唱功也進步了,Live唱得幾乎跟錄音帶一樣完美,讓人很難不陶醉在其中...


He said, "Let's get out of this town,
他這麼對我說:「我們一起離開這吧,
Drive out of the city, away from the crowds."
駛離城市,遠離塵囂。」
I thought heaven can't help me now
我還記得那刻比天堂還美好
Nothing lasts forever, but this is gonna take me down
但好景不常,失去的痛苦使我一蹶不振

He's so tall and handsome as hell
他是如此高挑,俊俏無比
He's so bad but he does it so well
到處使壞,卻又這般吸引人
I can see the end as it begins
才剛開始我就猜到了結局
My one condition is
但這是我唯一的條件

Say you'll remember me
親愛的,說你永遠不會忘了我
Standing in a nice dress
那一刻,穿著美麗小洋裝的我
Staring at the sunset, babe
遠眺著夕陽
Red lips and rosy cheeks
紅唇和泛紅的臉頰
Say you'll see me again
承諾我,必再相見
Even if it's just in your wildest dreams
即使只是在你的野夢之中
Wildest dreams
即使只在你最瘋狂的夢裡

I said, "No one has to know what we do, "
我曾說:「其他人不需要知道我們之間的事。」
His hands are in my hair, his clothes are in my room
他的手指在我髮間,我房間裡還遺留著他幾件衣服
And his voice is a familiar sound
他的聲音再熟悉不過
Nothing lasts forever but this is getting good now
凡事總不持久,但進來我們又更加親密

He's so tall and handsome as hell
他是這般高挑、俊俏迷人
He's so bad but he does it so well
不停使壞,卻又如此誘人
And when we've had our very last kiss
當我們最後一吻
My last request it is
這是我最後的請求

Say you'll remember me
親愛的,請你永遠記得我
Standing in a nice dress
那一身完美的小洋裝
Staring at the sunset, babe
注視著絢麗的夕陽
Red lips and rosy cheeks
紅唇和玫瑰色的雙頰
Say you'll see me again
答應我,會再相見
Even if it's just in your wildest dreams
即使只是幻夢一場
Wildest dreams
即使一切只是幻夢一場

You see me in hindsight
當你事後想起我
Tangled up with you all night
與你纏綿的夜晚
Burning it down
像是烈火般燃燒餘燼
Someday when you leave me
哪天當你離開
I bet these memories follow you around
我賭你永遠也忘不了這些回憶

You'll see me in hindsight
當你事後回憶
Tangled up with you all night
那些纏綿的夜晚
Burning it down
就如烈火般燃燒殆盡
Someday when you leave me
哪天當你離開
I bet these memories follow you around
你相信你也久久無法忘懷

Say you'll remember me
親愛的,說我你會永遠記得
Standing in a nice dress
打扮美麗的我
Staring at the sunset, babe
注視著夕陽的那一刻
Red lips and rosy cheeks
紅唇和羞紅的臉頰
Say you'll see me again
答應我,一定會再相見
Even if it's just pretend
即使一切只是謊言

Say you'll remember me
親愛的,說你會永遠記得
Standing in a nice dress
打扮華麗的我
Staring at the sunset, babe
那一刻注視著斜陽
Red lips and rosy cheeks
紅唇和羞紅的臉頰
Say you'll see me again
答應我,會再次相見
Even if it's just in your wildest dreams (just pretend, just pretend)
即使只在你的瘋狂野夢中(一切從不真實)
In your wildest dreams
在你的瘋狂幻夢
(Even if it's just in your wildest dreams)
即使我們只在你的野夢中相見
In your wildest dreams
在那美好幻夢裡

(突然挖到一張很精緻的非官方海報,超有復古風情啊!!)

如果有研究過這部MV就知道,他們是在演Elizabeth Taylor和James Dean的故事,不過當然這首歌本身又是Taylor與Harry的故事,又是現代與復古交錯融合的概念,相當有趣

BTW好喜歡吶喊式的唱法,可惜Taylor這種風格的歌曲不多

沒有留言:

張貼留言